Campagne Zorg voor de zorg(professionals)

Werkplezier staat onder druk. Onderzoek toont aan dat niet alleen jonge dokters maar ook ervaren artsen hebben last van de toenemende werk- en regeldruk en al die andere zaken die werkplezier in de weg staan. Maar ook in andere beroepsgroepen horen we die geluiden. Voor de initiatiefnemers van Zin in Zorg reden tot verdere actie. Dat doen we door de focus op jonge artsen te verleggen naar zorgprofessionals in alle fases van hun carrière en in alle beroepsgroepen.

Zin in Zorg voor álle zorgprofessionals
Bij de nieuwe weg die we inslaan, hoort een hernieuwde boodschap: we móeten beter gaan zorgen voor de zorg en dus voor álle zorgprofessionals. Om deze boodschap kracht bij te zetten, hebben we gewerkt aan een korte film. Deze benadrukt hoe betekenisvol en onmisbaar het vak van zorgprofessional is en hoe belangrijk het is dat zij weer de lucht krijgen waar ze zo naar snakken.

> Bekijk de film <

Steun ons!
Wil je onze beweging steunen? Dat kan heel eenvoudig door ons te volgen op social media en/of door je in te schrijven als supporter of ambassadeur.
Je ontvangt dan bovendien maandelijks onze nieuwsbrief boordevol informatie, inspiratie en tips om zelf aan de slag te gaan voor meer werkplezier, meer tijd voor de patiënt en mentale fitheid.

Verder lezen

26-06-2025
Zorg die blijft: van idee naar impact
In het Gelre Ziekenhuis startte Physician Assistant Klinisch Verloskundige Maartje-Marijke Menkveld een bevalverwerkingsspreekuur voor vrouwen met psychische klachten na een heftige bevalling. Wat begon als een persoonlijk idee, groeide uit tot een structureel onderdeel van de zorg en gaf haar werkplezier een krachtige impuls. Dicht bij de kern van het… Lees verder >
10-06-2025
Elke stem telt: met Deep Democracy naar meer verbinding in de huisartsenpraktijk
Hoe zorg je ervoor dat alle stemmen in een team worden gehoord? In huisartsenpraktijk Hart van Doorn ging het team aan de slag met Deep Democracy. Het resultaat: meer verbinding, verrassende perspectieven en concrete ideeën voor meer plezier in het dagelijkse werk. Ruimte maken voor het goede gesprek In… Lees verder >
03-06-2025
Als een boze patiënt je menselijkheid op de proef stelt
Het is een rustige maandagmiddag in de apotheek, alles onder controle. Op kantoor ben ik de recepten van vandaag aan het nakijken terwijl een van de assistenten binnenkomt: ‘boze patiënt, ze wil de baas spreken, kan je komen?’ Het is schrijnend, maar inmiddels verbazen zulke vragen van assistenten mij niet… Lees verder >